Save on your hotel - HotelsCombined.com

Friday 12 October 2012

Kontroversi permit dan cium Randy

SEJUJURNYA, sebelum nama Randy Pangalila menjadi satu topik hangat kerana isu permit yang dibangkitkan oleh Presiden Seniman, Zed Zaidi, bukan satu industri, jauh sekali satu Malaysia mengenali pelakon tersebut. Mendengar namanya sahaja sudah pelik.

Jika ada yang mengenalinya pun, golongan tersebut merupakan pelanggan saluran berbayar Astro yang menyiarkan kisah romantik pasangan kekasih antara dia dengan pelakon genit Elfira Loy menerusi telefilem Mimpi Sampai Ke Bintang yang ditayangkan pada tahun lalu.

Namun, selepas isu tersebut dibangkitkan, nama Randy naik mendadak. Dalam laman blog dan internet, ramai yang mencari siapa gerangan pelakon Indonesia yang dipertikai permit kerjanya di Malaysia oleh Presiden Persatuan Seniman (Seniman), Zed Zaidi. Maka, hari ini, semakin ramai yang mengenali, malah terus jatuh cinta dengan sosok kacak Randy.

Randy, 22 tahun, berasal Surabaya, Indonesia cukup bertuah. Dia masuk ke dalam bidang seni Indonesia secara tidak sengaja apabila dipelawa oleh sebuah agensi yang melihat potensi dirinya mampu menjadi seorang pelakon yang baik beberapa tahun lalu.

Maka, sejak itu, dengan bakat lakonan yang ada, Randy mendaki populariti menerusi banyak sinetron termasuk yang telah mempopularkannya, sinetron Nada Cinta dan Cinta Fitri yang dibuat sebanyak 1000 episod selama empat tahun.

Pada pandangan mata kasar dalam pertemuan pertama kali pada sidang media drama bersiri Dalam Hati Ada Taman yang bertempat di Flora Café, Amp Walk, Kuala Lumpur, baru-baru ini, tidak hairan mengapa dia boleh menjadi begitu popular.

Seorang yang cukup merendah diri, sopan dan peramah, Randy petang itu melayan segala persoalan yang dilontarkan dengan cukup baik. Antara yang dijawab Randy adalah berkenaan isu permit, tentang kekasih hati, serta kepuasannya berlakon bersama produksi di Malaysia, khususnya bekerjasama dengan penerbit Michael Ang serta Elfira Loy.

Isu pertama yang diajukan kepadanya berkaitan dengan kontroversi permit. Sambil menghela nafas, dengan tenang Randy mula memberi hujah bagi mempertahankan dirinya. Mengaku dia sedar tentang isu permit yang ditimbulkan, ujar Randy, ia sebenarnya tidak lebih daripada salah faham sahaja.

“Saya melihat isu ini sebagai satu salah faham sahaja. Jadi saya tidak mahu memperbesarkan isu ini. Sebenarnya, daripada pihak produksi Micheal Ang, mereka telah mendapatkan semua keizinan untuk saya berlakon di sini kerana bagi saya itu perkara paling utama buat diri saya.

“Sebelum hadir ke Malaysia untuk berlakon, soalan pertama yang saya tanyakan ialah adakah saya telah mendapat keizinan berlakon di sini (Malaysia).

“Ini kerana saya sedar saya pelakon luar dan tidak mahu menjadi seperti pendatang. Saya rasa semuanya telah jelas dan permasalahan ini hanyalah salah faham,” jelas Randy panjang lebar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PSY - GANGNAM STYLE (강남스타일) M/V

Dikir Barat - Budu

Ramli Sarip - Teratai

BookingBuddy

Scorpions - Wind Of Change (Moment Of Glory)

Hotelclub.com

Isabella (SEARCH Live concert 2004)

Celine Dion - When i need you

Version 2 of 468 x 60 pixels
LinkShare_468x60v1

Awie Wings Alive 2006 - Sejati ( Set 3 )

Rakuten Travel, Inc.

Richard Marx - Right Here Waiting (HD Live)

Amazing New York Travel Bargains. Get up to 65% Off with TripMama. Compare Now!

M Nasir - Mentera Semerah Padi

BikeBandit.com

Michael Jackson - Billie Jean

Autoparts123.com - offers the finest auto parts in the automotive industry.

Sudirman - Salam terakhir

Last Minute Travel Venice Vacations

Elton John - Sacrifice

Ella - Sembilu

CheapOstay
US Auto Parts Network

Lionel Richie - All Night Long

BikeBandit.com

Jamal Abdillah - Azura

Bukan Ku Tak Sudi - IKLIM

Disana Menanti Disini Menunggu - Ukays

Mega - Bayangan Gurauan

LAMUNAN TERHENTI - ARIS ARIWATAN

Rahmat - Siapa Dihati Mu

Yuna - Terukir Di Bintang

Sudah Cukup Sudah - Nirwana Band

Anak Kampung - Jimmy Palikat

WALI BAND-TAUBAT MAKSIAT(TOMAT)

POKOK - Meet Uncle Hussain Ft. Hazama dengan lirik

ungu-percaya padaku [HD] video clip

Zivilia Band - Aishiteru Lyrics

Halim Yazid - Bangkit Asal

samad, wokyoh dan said kecek luar